Aaaaaaaand I'm off (again)

31 juli 2017 - Warschau, Polen

Dag 1 van de transmongolie express is meteen goed van start gegaan met de eerste 14 uur spoor al achter de rug.Ben benieuwd of ik treinen erg zat ben als ik eenmaal in Beijing ben aangekomen. Nu even rust in een behoorlijk mooi hotel in Warschau, geboekt door de treinreiswinkel omdat de rechtstreekse (nacht) trein naar Moskou uitverkocht was.

De eerste kiekjes zijn ook alweer gemaakt. In Berlijn heb ik m'n koffer gauw in een kluis gegooid om mijn 3 uur overstap tijd enigszins nuttig te kunnen gebruiken. Een snel rondje Reichstag, Bratwurst,  Unter den linden, en dat plein met al die mooie musea was alles wat ik bij elkaar kon hollen in de hitte zonder pet (sidenote: in Haarlem miezerde het vanochtend en was het koud). Hier in Warschau kwam ik pas tegen middernacht aan, maar morgenmiddag heb ik ook hier wat uurtjes om even wat herinneringen op te halen aan de laatste keer dat ik hier was.

So far so good dus, het vakantie gevoel begint een beetje te komen en ik verwacht dat dit snel genoeg groter wordt als ik eenmaal in cyrillisch taalgebied ben gekomen. Gewapend met mijn briefje waarop in het russisch/mongools/chinees staat. 'Heel erg bedankt, maar ik word heel erg ziek van alcohol' om wodka-aanbiedende russen en gefermenteerde paardemelk-prijzende mongolen te weren ben ik nu echt begonnen aan De Transmongolie-express!!!

1. Susannah:
    1 augustus 2017
    Goh, zo ver al. Wat een lekkere Berlijnse Wurst. Gelukkig heb je er mooi weer bij - hier is het ook niet meer zo vreselijk als de afgelopen dagen. Hopelijk heb je wel een petje bij je voor als het nog heter wordt. Liefs.