Tulpen en water

28 maart 2015 - Spaarndam, Nederland

Dat is het uitzicht wat ik heb hier in Spaarndam. Nogal een verschil als je bedenkt dat ik donderdagochtend nog door Valerie meegesleept ben naar Lesedi village. Een soort openlucht museum waar ze de hutjes van de verschillende Zuid-Afrikaanse stammen hebben nagebouwd. De hutjes an sich waren niet vreselijk boeiend, maar de dans en muziek show die er bij hoorde was wel ontzettend gaaf. Daarnaast was het een ontzettend gezellige dag met Valerie. Ze had zelfs nog wat cd's met lokale muziek voor me gekocht waarvan 'freshly ground' met afrikaanse fusion verreweg het vetst is. 'smiddags hebben zij en haar man Brendan me naar het vliegveld gebracht waar we nog even wat hebben gegeten. Ik hoop echt ontzettend dat ik deze mensen in de toekomst terug ga zien, of dat nou in Afrika of in Nederland is. Valerie heeft er eigenhandig (met wat hulp van de andere fantastische mensen in de muziekafdeling en de al even zo leuke bovenbouwleerlingen) voor gezorgd dat ik de gaafste stage aller tijden heb gehad. Het feit dat ze ons daarnaast ook nog eens een heleboel van Zuid-Afrika heeft laten zien, me met alles geholpen heeft en ons haar gezin heeft laten leren kennen maakt haar een van de meest bijzondere mensen die ik ooit ben tegengekomen.

Ik kan dan ook maar twee dingen zeggen:

Valerie baie dankie (dat ze helemaal niet Afrikaans is, maar Engels laten we voor het gemak maar even terzijde).

en

tyfus wat is het koud in Nederland

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl