Naam:
Foto’s:
1120
Video’s:

Over mij

5 jaar geleden schreef ik hier mijn blog over mijn interrail-avontuur. Ook mijn stage in Zuid-Afrika en reis door Amerika zijn hier te vinden. Maar om mijn jubileum als bloggende wereldreiziger te vieren is een nieuwe grote treinreis toch wel op zijn plek. En wat een treinreis! De enige, echte, 10.000 km lange Trans-mongolie express van Amsterdam naar Beijing met de trein!

Over mijn reis

De Trans-Mongolie Express:

De Koning der treinreizen wordt hij wel genoemd, de trans-mongolie express die mij in 3.5 week van Amsterdam naar Beijing zal brengen. Dwars door Europa, Siberie en de Gobi woestijn. Ik durf mezelf inmiddels een ervaren treinreiziger te noemen, maar 6 onafgebroken dagen in 1 en dezelfde trein (van moskou naar Irkutsk) is zelfs voor mij een record.

Rondreizen in Amerika:

Rondreizen en vakantie vieren zijn twee verschillende dingen, deze zomer tijd voor allebei. Samen met Marc geniet ik een week van the City of Cities: New York om daarna zelf nog twee weken rond te reizen. Ook deze reis weer wordt het kilometer vreten op het spoor, met name dankzij mijn flitsbezoek aan Niagara falls, net over de grens met Canada,

Stage lopen in Pretoria:

Goed mn eerste keus was Wales, mn tweede keus Noorwegen en mn derde Polen, maar hee, waarom dichtbij blijven als je ver weg kan!? En dus loop ik deze winter drie maanden stage als muziekdocent op Pretoria High for Girls. Geen idee wat me te allemaal wachten staat, maar bijzonder wordt het zowieso.

Interrailen door Europa:

India, China, Rusland, Zuid-Amerika, er zijn teveel plekken om op te noemen waar ik nog heen zou willen. Maar wie het kleine niet eert is het grote niet weert en dus wordt mijn eerste grote reis nog niet direct een wereldreis. Interraillen door europa; 55 dagen, 29 steden,15 landen, 1 rugzak. Het zal me benieuwen, wish me luck!

Bezochte landen

Ik heb 28 landen (11%) bezocht:

België, Bulgarije, Canada, China, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Japan, Luxemburg, Mongolië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Spanje, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zweden.