Een-twee-drie-een-twee-drie-een-twee-drie-een-twee-drie

3 oktober 2012 - Wenen, Oostenrijk

Vandaag ben ik met de trein naar Wenen gegaan, best gek om op de trein te springen, je bagage in een ander land achterlatend. Nouja vroeger was Oostenrijk-Hongarije één land, dus ik had verwacht dat ik niet veel verschil zou merken tussen Boedapest en Wenen. Het tegendeel was minder waar. Wenen is net Duitsland. Hauptbahnhof, westbahnhof en alles strak aan kant voor het geval er een toerist voorbij komt. Ik had geen kaart, en het hoofdstation is dicht, dus ik moest er bij het weststation uit. Ik had dus geen idee waar ik was. Ik ben er dan ook niet echt in geslaagd om toeristische highlights te bezichtigen. Maar niet getreurd, Wenen is mooi genoeg. Al struinend kwam ik enkele fotogenieke kerken tegen. En heel af en toe lagen de straten precies zo dat je de stad in het dal zag liggen, ik zat blijkbaar wat hogerop.  Enfin na wat rondgeloop, besloot ik dat het slim was om terug te gaan en te eten in Budapest. De stad is namelijk zo verrekte goedkoop dat ik maar niet door mijn 8000 gepinde Forinten heen kom (zo’n 25 euro). Avondeten in Oostenrijk zou dus onverstandig zijn, aangezien men daar gewoon lekker Europees met Euro’s betaald. Nu ben ik dus weer in het hostel, met een grote zak druiven, hopelijk doen die de verkoudheid wijken. Ik ben blij dat ik hier morgen weer vertrek. Dit hostel heeft, net als dat in Berlijn, alleen maar douches met een gordijn in plaats van een deur, en dat in gedeelde badkamers. Ook is er alleen maar Wifi in de bar, waar ik eigenlijk helemaal niet wil zijn. Morgen om 19.00 uur pak ik de trein naar Boekarest. Roemenie! Ik ben voor de gelegenheid Dracula maar aan het lezen (als e-book op mijn telefoon) Na 10 jaar griezelboeken lezen heb ik hier toch wel erg veel zin in! Transilvanie here I come! Wel een enorm lange treinrit, zonder overstappen van 19.00 tot 11.00, de langste aaneengesloten rit van mijn reis.

Dit getypt hebbende in de slaapzaal ga ik nu beneden naar de bar om het hele verhaal en de foto’s te posten.

p.s. als het goed is staat de foto van de creatieve zebrapaden er nu wel tussen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marcel:
    4 oktober 2012
    Indrukwekkende foto's en prachtige plaatjes gezien!
    Super trip tot nu toe lijkt mij.
    X , Marcel
  2. Elise:
    5 oktober 2012
    Ja als je de uren dat ik helemaal alleen me suf lig te hoesten in een hostel niet meerekend wel. Al heb ik ontegenzeggelijk geluk met het weer, vandaag 26 graden!
  3. Lidewij:
    6 oktober 2012
    Heb jij een Lonely Planet? Die geeft namelijk van elk mini dorpje weer waar je bent, hoe je er komt en hoe je er (zo snel mogelijk) weer weg komt. Ik zweer erbij, het heeft al een paar keer mn leven gered (daarnaast staan er wat woorden en zinnen achterin in de desbetreffende taal). Zeker mosterd na de maaltijd reactie.
  4. Elise:
    6 oktober 2012
    Nee alleen een capitoolgids thuis, die was al te zwaar ;D maar die lonely planet gidsen zijn fijn ja!