Amerika! F**k YEAH!

5 augustus 2016 - New York City, Verenigde Staten

Eindelijk vakantie! Eindelijk weer verder dan de Eurolines bus me kan brengen. Toegegeven dat gevlieg hoeft van mij niet zo, maar het is het waard.

We zijn vanavond na 2 dagen reizen dan eindelijk aangekomen in The Big Apple. Ons hotel ziet er in het echt lang niet zo erg uit als een boudoir als de foto's deden vermoeden (sterker nog, alleen het douchegordijn verraad dat we in een op 1001 nacht geïnspireerd hotel verkeren), dus dat valt alweer mee. Maar phoe he, wat een reis. We vlogen van schiphol naar Frankfurt. Daar had Marc precies genoeg tijd om zijn laptop te slopen en weer te repareren met dank aan een vriendelijke horlogemaker (want nee, op de luchthaven verkochten ze gek genoeg geen schoevendraaiers). Vervolgens vlogen we van Frankfurt naar Warwick in de staat Rhode Island. Daar hebben we geslapen in een erg chill hotel aan het vliegveld om vervolgens vanochtend met Uber en de Greyhound naar New York te reizen. Het kostte al met al nogal wat uurtjes in krappe stoeltjes met weinig beenruimte, maar nu zijn we er dan echt!

Morgen gaan we op verkenningstocht, downtown of central park, net waar we zin in hebben. Hopelijk heb ik dan aan het eind van de dag wat kiekjes om te laten zien. Tot dusver heeft m'n camera veilig in mijn koffer opgeborgen gezeten dus de schattige Zuid-Afrikaanse leeuw mag nog 1 dagje als header blijven staan.