Boven de Poolcirkel

22 september 2012 - Bodo, Noorwegen

Jaha, dat klinkt heel bijzonder! Was het op zich niet zo... Bodoe was nogal een saai stadje. Na een uurtje lopen heb je alles gezien. Ik hoopte bij de toeristenbalie uit te vinden welke bus ik kon nemen naar de wereldberoemde Saltstraumen Maelstrom (de grootse draaikolk ter wereld) maar helaas die was dicht op zaterdag (?) Ik heb gelukkig wel zalig geslapen in een dormitory voor mij alleen. Heerlijk, een uur kunnen douchen zonder dat er iemand staat te wachten! Geen noorderlicht helaas (al keek mijn kamer uit op het zuiden, dus misschien heb ik het gewoon niet gezien) Check uit om 11 uur en dan maar wachten op de trein die om 21.10 zou vertrekken. Ik heb echt geprobeerd om de toerist uit te gaan hangen in Bodoe, maar het is me niet gelukt. Er was gewoon geen flikker te doen. Maar... Ik was wel boven de poolcirkel. Na een uur of drie hopeloos rondjes te hebben gewandeld besloot ik mijn lunchpakketje maar lekker warm in het station op te gaan eten. Daarna zou ik wel weer verder zien wat ik nog meer kon gaan doen. Na een half uurtje strompelt er ineens een meisje met een enorme tas op haar rug binnen (de tas was serieus groter dan zijzelf). Ik merkte op dat het er niet erg comfortabel uitzag, ze antwoorde dat het dat ook zeker niet was. Enfin, ik heb Bodo maar gelaten voor wat het was en heb de overige 4 uur wachttijd met dit Duitse meisje zitten ouwehoeren over klassieke muziek, gekaart en naar haar awesome reisverhalen geluisterd. Zij, dames en heren, heeft namelijk ook twee maanden gereisd, maar wel een tikje avontuurlijker dan ik. Ze is in twee maanden van Duitsland naar de noordkaap gefietst, in haar eentje dwars door Zweden, Finland en Noorwegen. Ik heb haar even geholpen met het inladen van haar mountainbike en op dit moment zit ik met haar in de trein op weg naar Oslo, ze moet dezelfde overstap hebben als ik, dus ik heb ook morgenochtend en middag nog iemand om tegenaan te ouwehoeren.

Ik hoop dat Oslo wat interessanter is dan dit gat, but there's only one way to find out.

1. Anne:
    23 september 2012
    Leuk, zo kom je nog eens mensen tegen ^^