A ginger, a chinese and a nerd walk into a bar...

10 januari 2015 - Pretoria, Zuid-Afrika

...and get something to drink. Ik lach me wild om dat Afrikaans (wat overigens een beetje op zn grunnings Oafrikoans uitgesproken dient te worden). Loer asseblief in ons yskas wat beskikbaar is vandag.

Vandaag zijn we met z'n drieën naar het centrum van Pretoria gegaan. Het is echt een enorme stad, dus onze boodschapjes zullen we wat dichterbij huis in het stadsdeel Hathfield blijven doen, maar voor de plaatselijke musea enzo moeten wel toch echt naar het 'oude' centrum. Op church square staat geen kerk  (?) maar wel een boel mooie gebouwen, in allerlei verschillende stijlen, Weens, Duits, Nazi-duits en uiteraard Nederlandsch. Het grootse deel van de stad bestaat echter uit rechttoerechtaan grids van lelijke gele betonnen flats. Heel anders dan de rustieke sub-urbs waar ons hostel zit (nou ja rustiek, als je niet op al het prikkeldraad en schokdraad let). Na wat in de stad te hebben rondgedrenteld (rongedrentelt, sandra, eline help?) besloten we een poging te doen wat cultuur op te gaan snuiven bij het Cultural History museum. Dat het rustig zou zijn hadden we op zich wel verwacht, maar bij het museum aangekomen was het echt uitgestorven. We maakten de kaartjesverkopen wakker, maar kregen helaas te horen dat we het museum niet in konden daar het licht niet aan was. We hebben nog een half uurtje gewacht, maar de stroomstoring was hardnekkig en dus hebben we het maar opgegeven.

De wandeltocht naar huis zou tegen de twee uur gaan kosten, maar gelukkig wist Hasse een leuk restaurant halverwege onze route. We hebben dan ook prima gegeten bij niemand minder dan Harrie's pannenkoek restaurant XD. Eten gaat langzaam in deze hitte en dus waren we na het eten voldoende uitgerust om de laatste drie kwartier van onze wandeling te doen. Hierbij hebben we nog even een sneak peak van de school gekregen, want daar liepen langs.

Nu zijn we weer bij het hostel, en tot mijn werkelijk stomme verbazing bleek de internetverbinding in onze kamer sterk genoeg om te skypen. Morgen gaan we lekker rustig aan doen en dan is het maandag tijd voor het zware werk. We verhuizen dan zowieso naar de campus en we hebben een introductie op de school. Op zich ben ik hier wel een beetje nerveus voor, maar zal wel blij zijn als we eindelijke een beetje te horen krijgen wat er allemaal van ons verwacht gaat worden de komende maanden.

Zoals beloofd bij deze de eerste foto's. Er zijn ook foto's waar ik op sta, maar die staan op Wing's camera en die moet ik nog even zien te plunderen.

1. Sandra Verstappen:
    10 januari 2015
    Heel goed, Elise! Het is inderdaad met een -d ;)
  2. Anne:
    10 januari 2015
    Ik wist niet echt wat ik van Z-A verwachtte, maar de foto's voldoen iig niet aan dat beeld xD en zo'n raar idee dat jij nu in de hitte zit terwijl het hier giet en keihard waait (bijna storm).
  3. Elise:
    10 januari 2015
    Ik hoorde net dat op schiphol maar 1 baan open is door de storm. Hier is het wel regenseizoen dus bij vlagen komt er echt een bak water met onweer en bliksem uit de lucht vallen, maar dat frist eigenlijk alleen maar even lekker op :)
  4. Eline:
    11 januari 2015
    Jeej, verhaaltje! Fijn dat het goed gaat!