Een nieuw continent

9 januari 2015 - Pretoria, Zuid-Afrika

Right, afrika dus....

Needless to say dat ik nou niet direct stond te springen om hier naartoe te komen, maar goed ik ben der en nou zal ik er het beste van maken ook! :) Met trots kan ik dan ook zeggen dat ik mijn eerste dag op het afrikaanse continent heb overleefd. Vandaag hebben we niet heel veel uitgevoerd, even rustig de buurt verkend en wat spullen bij het winkelcentrum gehaald. Half uurtje gechild bij de bank om te wachten op een ingeslikte bankpas (are you f-in kidding me, on the first day!!! Not mine though) en nu zijn we weer terug bij het hostel, klaar om aan de bergen huiswerk te beginnen. Morgen gaan we vast een poging doen om cultureel bezig te zijn, maar nu is het vooral nog even wennen aan de achterlijke hitte en de muggen.

De vlucht viel me trouwens heel erg mee, maar misschien lag dat aan de valeriaanpillen. Bij aankomst goed en wel door de ebola-check heen gekomen. Onze chauffeur stond zelfs al op ons te wachten. Met nog meer dank aan de valeriaanpillen me niet al te druk gemaakt over het afwezig zijn van een achteruitkijkspiegel of het feit dat we midden op de snelweg werden gestopt door een agent (die praktisch voor de auto sprong) omdat onze chauffeur met zn mistlampen aan reed. :/

Het valt tot nu toe ook mee met de leeuwen, slangen en schorpioenen. Wel een hele mooie metallic blauwe lijster gezien.

Tot zover mijn eerste indruk van Pretoria, jullie horen snel meer, en dan hoop ik ook wat foto's te hebben. Please reply, comment, facebook, app en vanaf maandag skype general awesomeness deze kant op, ik mis jullie nu al ^^.

P.s. Voor wie deze blog wil volgen: laat het even weten dan zet ik je in de mailinglijst

1. Florian:
    9 januari 2015
    Blij dat de reis goed is gegaan, en daar zijn de valeriaan pillen toch juist voor? :P

Wat is je Skype?
  2. Jonna:
    9 januari 2015
    Fijn dat je veilig bent aangekomen! Let me know wanneer je de eerste bavianen langs de weg spot :)
  3. Anne:
    9 januari 2015
    Jaaah ik wil op de mailinglijst! Denk aan je <3 hopelijk snel skypen!
  4. Sandra Verstappen:
    9 januari 2015
    Ik wil ook op de mailinglijst :)
    We skypen hopelijk snel een keertje.

Veel plezier daar!
  5. Eline: