Het is ook nooit goed

25 maart 2015 - Pretoria, Zuid-Afrika

Zo erg als ik er tegenop zag naar Afrika te komen, zo erg zie ik er nu tegenop om weer weg te gaan. De laatste paar dagen waren afwisselend heel erg leuk en heel erg naar en gevuld met afscheid nemen. Gisteravond was onze afscheidsbraai geregeld door de muziekleraren. Hier heb ik mijn mentor haar kadootje kunnen geven (een ingelijste tekening van haar hond) en hield ik nauwelijks droog toen ik haar en de andere muziekleraren probeerde te bedanken. Maandag zag ik de Matric's voor het laatst en vandaag de grade 10's. Hoewel ik ook heel erg blij ben met de mok die ik van de orkest meisjes heb gekregen, was ik vooral een beetje overrompeld door de vele knuffels en lieve woorden die ik van de meisjes in mijn klassen kreeg. 'Please stay one more term,' 'But you will come back right?' en 'You're like the best teacher ever and now you are leaving :(' . Aan de ene kant natuurlijk superleuk om te horen, maar aan de andere kant vind ik het echt heel erg dat ik deze meisjes waarschijnlijk nooit meer ga zien. Tenzij er een paar Nederland aandoen en eraan denken me te mailen natuurlijk ^^. Nou ja, ik zou twee jaar heel hard kunnen sparen en dan het eindejaars concert aandoen van de meisjes die nu in de 10e zitten.

In ieder geval, ik vind het heel erg jammer dat mijn tijd op deze school erop zit. Zuid-Afrika is nog altijd niet mijn favoriete land, al was het Krugerpark bezoeken een van de gaafste dingen die ik ooit gedaan heb, maar ik ga de leraren, de meisjes en het lesgeven hier echt verschikkelijk missen.

Hasse en Wing zijn al vertrokken naar Kaapstad en ik be nrustig aan aan het inpakken voor morgen. 'sOchtends neemt mijn mentor me nog mee op een uitje naar een traitioneel dorpje in de buurt en daarnee heeft de lieve schat aangeboden mij en mn spullen naar het vliegveld te brengen.

Lieve vrienden, ik zie jullie weer in Nederland, al ben ik nog twee weken in Haarlem voordat ik terug naar Utrecht kan. Ik hou me warm aanbevolen voor gezelligheid, koppen thee en bijpraat-middagjes, maar dan wel in Amsterdam of Haarlem, want mijn ov doet het pas weer vanaf april.

1. Anne:
    25 maart 2015
    Je komt weer thuis :D woopwoopwoop
  2. Marloes Wanrooij:
    26 maart 2015
    Wauw, wat vliegt de tijd snel voorbij.

Ik kan me goed voorstellen dat het fijn is om terug naar huis te gaan, maar dat het ook moeilijk is de mensen, de meisjes en leraren daar achter te laten.

Ondanks alle chaos in het begin voornamelijk heb je er volgens mij wel veel van genoten en geleerd! ;)

Goeie reis terug!
    xx