Ongeluk komt nooit alleen,

24 oktober 2012 - Cannes, Frankrijk

Goed... kleine change of plans here. Het was dus de bedoeling dat ik met de nachttrein naar Carcasonne zou gaan, daar morgenochtend aankomend, maar de trein is gecancelled wegens stakingen. Durp. Ik ben dus gestrand in Cannes. Dat is op zich al vervelend wat als er geen filmfestival is, is er werkelijk geen klap te beleven in Cannes. Ook is het jammer dat Carcasonne me voor de tweede keer in mijn leven door de neus geboord word, want daar kom ik nu morgenavond laat aan terwijl ik overmorgen vroeg weer de volgende trein moet hebben. Maar wat echt wel heel erg vervelend is, is dat ik zo'n 15 hotels afgestruind ben om te vragen of er plek was (al had ik zeker de helft niet kunnen betalen) en pas bij hotel nr 16 werd me verteld dat er een congres was, alles vol zit, maar dat ze me bij de toeristeninfobalie konden vertellen waar nog plek was. Dolblij met deze tip van de dag heb ik me een weg gebaand door de mannen in pak (het toeristenbureau zat onder het ongresbegouw). En 5 minuten later was ik op weg naar het goedkoopste hotel dat nog een plaatsje had. Nu zit ik dus voor 64 euro, 1 nacht in een pieremegoggel van een kamertje, met een douche die ranziger is dan ik in enig hostel gezien heb en betaal daar mijn hele budget van twee dagen voor. Nu zit ik dus met een pak brie en een doos cracottes in een hotel in Cannes. Nu maar eens even kijken of er morgen dan wel treinen naar Carcasonne gaan.

1. Anne:
    24 oktober 2012