Riva del Garda

16 oktober 2012 - Riva del Garda, Italië

Ik stond vanochtend op met een missie, je moet toch wat te doen hebben. Het vinden van een supermarkt zou mijn doel zijn vandaag. Toen ik binnen 10 minuten 3 supermarkten gevonden had, moest ik echter wat anders bedenken. Het was gelukkig droog, dus ik ben met mijn Harmonieleer werkboek op zoek gegaan naar een mooi plekje om te zitten. Tot mijn verbazing viel ik bijna in het gardameer toen ik de hoek omsloeg. Ik had eigenlijk verwacht dat een simpel hostel niet direct aan het water zou liggen. Een bankje was snel gevonden, het uitzicht prachtig en mijn harmonieleer moeilijk. 21 maten Bach en een half uurtje later moest ik niezen. Dat klinkt gek, maar dat is bij mij doorgaans positief. Ik ben namelijk een van die 8 procent van de bevolking die altijd moet niezen als de zon in mijn ogen schijnt. De wolken schoven voor de zon weg! Een strakblauwe hemel maakte het toch al mooie gardameer nog 100 keer zo mooi! Het water is helder groenblauw, zo schoon dat je de vissen twee meter diep kan zien zwemmen. Het werd nog niet warm genoeg om er spontaan in te springen, maar ik heb hoop dat ik een dezer dagen nog even met de enkeltjes erin kan. Al zou ik niet weten waar, want ik zie alleen maar haven, nergens strand. Heerlijk in het zonnetje heb ik een paar uur aan mijn huiswerk gezeten. Ik heb nu natuurlijk nog geen school, maar ik ben een beetje bang dat ze bij de Universiteit van Utrecht een beetje overschatten hoeveel ik aan de UvA geleerd heb. Gelukkig had ik van mijn pianolerares een goede site gekregen met uitleg en oefeningen, hier heb ik het een en ander van uitgeprint en meegenomen. Het ontbijt was niet zo spectaculair vanochtend dus ik heb al vroeg in de middag warm gegeten, het werd vandaag Chinees. En nu dus weer in het hotel, ik hoop dat het me lukt om nu op mijn email te kijken, maar de wifi is hier zo slecht dat ik nu ben uitgeweken naar de computer uit het jaar 0 in de hoek van de receptie.

1. Jonna:
    17 oktober 2012
    Yay Italia! mooi hè! ik heb meteen weer zin om terug te gaan. welk dorpje zit je dan dat er geen strandje is? Geniet er lekker van en je zit al op de helft! :)
  2. Jonna:
    17 oktober 2012
    Oh zie het al :| helemaal in het noorden