Scandinavie

19 september 2012 - Oslo, Noorwegen

Het moet gezegd, hier kan de NS nog een puntje aan zuigen. 2 minuten te vroeg aangekomen in Oslo, na een rit van 4 uur en nu in de nachttrein naar Bergen. Mijn telefoon is aan het opladen in het stopcontact onder de stoel, gratis internet in de trein, dekentje, maskertje, oordopjes, jawel: zelfs een opblaasbaar kussen! Alleen geen ligplaats dus, maar couchettes bestaan blijkbaar niet in Noorwegen. Je kan kiezen tussen een klapstoel en een peperdure hotelkamer op wielen... Ik vermoed echter wel dat je dan ook minstens een bubbelbad hebt.
Hoe het met mij gaat? In een woord Spiehiehiehierpijn! Eerst een hele dag lopen en dan een dag opgepropt zitten resulteerde in ik-kom-niet-meer-overeind-kramp. Maar na een
metertje of honderd gaat het wel weer.
Ik heb geen foto's kunnen maken, wel een stukje gefilmd vanuit de trieinm in Zweden, maar daar zie je eigenlijk alleen bomen op voorbijrazen. Ik zal het filmpje posten, tenzij ik de kabel vergeten ben. Ik snap nu wel waar het idee voor de Ikea ontstaan is.

Morgen dus Bergen, aankomst 6.57, dus ik ga nu slapen.
Elise

1. Suzy:
    20 september 2012
    Je hebt dus ook nog best een flink stuk van Zweden gezien. Leuk. Upload je ook eens wat foto's waar je zelf op staat? Liefsch, het beste met je spierpijn.