I survived another day in Dublin, this however cannot be said of my umbrella

4 november 2012 - Dublin, Ierland

Helemaal van mijzelf.

Vandaag ging wat minder soepel. Ik ben vanochtend straal door mijn wekker heen geslapen (.7 uur is toch ook geen tijd...) en heb daardoor de trein gemist naar de stad Kilkenny die ik had willen bezoeken. Ik dus maar weer de stad in. Na zo'n honderd meter begon het met gallons tegelijk uit de hemel te wateren en nog zo'n honderd meter verder klapte mijn paraplu dubbel. Eigenlijk zou ik terug moeten gaan naar de winkel, maar ja, die zit in Frankrijk. Ik heb geprobeerd om wat rond te wandelen, maar was na een uurtje zo door en door nat dat ik het wel weer welletjes vond. Nog nadruipend heb ik een kaartje voor de bioscoop gekocht en heb ik heel ontoeristisch in het donker gezeten. Wel zonde van Kilkenny, al moet ik zeggen dat ik betwijfel hoe leuk het geweest was met dit weer. Morgen weer op de boot, op naar Schotland! Ik betwijfel of het daar veel droger zal zijn.