The trump house to be?

19 augustus 2016 - Washington D.C., Verenigde Staten

Hehe, dat waren twee lange dagen reizen. Woensdag 12 uur in de trein (waarvan 3 uur wachten bij de grensovergang) van Niagara naar New York. Aldaar voor veel te veel geld in een veel te smerig hotelletje geslapen (dringend advies om nooit in een 'budget' hotel naast de empire state-building te gaan zitten tenzij absoluut noodzakelijk omdat je bijvoorbeeld midden in de nacht met je koffer aankomt en niet half New York door wil hoeven). Donderdag met de bus (Peter Pan ditmaal) weer door naar de volgende stad: Washington D.C.

... kleine pauze in het schrijven om een superschattig Chinees meisje te helpen met haar bagageproblemen. ^^.

Oke goede daad van de dag weer gedaan :)

Vandaag dus Washington ontdekt. Het is hier zo mogelijk nog warmer dan in New York en het feit dat er nergens schaduw is helpt weinig. Gelukkig zijn de musea gratis waar de airco hoog genoeg staat om een ijsbeer te bevriezen.

The white house

Is het heel erg dat ik er nooit zo over nagedacht heb dat het witte huis en het capitool 2 verschillende gebouwen zijn? Ergens weet ik wel dat de ene een koepel heeft en de andere niet, maar gek genoeg is het me nooit opgevallen. Het witte huis was de eerste stop, voornamelijk omdat mijn hostel daar redelijk dichtbij zit. Vanaf daar is uiteraard de obelisk te zien (die veeeeel groter was dan ik me had voorgesteld) en is het maar een klein stukje lopen naar het park waar alle Smithsonian divisies zich bevinden. Dit park is echter zo enorm groot dat het me vandaag niet gelukt is allebei de kanten te bezoeken. Daar de musea aan de linkerkant zitten ben ik daar maar heen gegaan.

Smithsonian: Air and Space

Een spaceshuttle hadden ze niet, maar wel zo ongeveer alle andere ruimte vehikels die je kan bedenken. 1:1 modellen van onder andere Curiosity, Spirit en Opportunity, een spoetnik, Gemini, maanlander, dat commerciele ding van Elon Musk en nog veel meer vullen dit behoorlijke gebouw. Oh ja en de reservespiegel van de Hubble telescoop (degene zonder afwijking). Daarnaast was er uiteraard ook veel vlieg-tuig, maar ik heb in New York wel even genoeg vliegtuigjes gezien, dus daar ben ik vrij rap doorheen gegaan.

Botanische tuinen

Na het air and space museum was het mijn plan om door te lopen naar het capitool. Daar aangekomen begon ik echter alweer behoorlijk oververhit te raken en dus ben ik de botanische tuinen maar ingedoken. De tropische kas vermijdend heb ik hier aardig af kunnen koelen terwijl ik wat foto's van orchideen enzo maakte.

Capitool

Misschien is het omdat hij in de steigers stond, maar ik vind die in Italie mooier.

Smithsonian: Natural History

Waar het air en space museum duidelijk de meerdere was van het Entrepid dat we in New York bezocht hebben was het Natural History museum minder indrukwekkend dan die in New York. Veel van hetzelfde, minder interessante exposities en minder one-of-a-kind-see-it-here-and-nowhere-else dingen. Op 1 ding na! Ik zei vorige week nog tegen Marc dat ik niet zeker wist in welk land ze hem hebben maar dat ik de Blue Hope diamand nog es hoopte te zien. Dat is vandaag gelukt (al doet het gebrek aan bewaking me vermoeden dat het een replica is die ze tentoonstellen). Erg blauw ziet ie er niet uit op de foto's, maar dat komt door het licht.

Salsa

Aan het eind van de middag was ik het lopen zat en ben ik maar naar een park getogen waarvan ik wist dat er een band zou optreden. Hoewel het naastgelegen museum dit aanprijst als een Jazz-reeks bleek het om een Salsa band te gaan en er werd dan ook volop gedanst.

En nu ben ik weer in mijn hostel. Deze keer in een slaapzaal met 10 vrouwen. Dit is me helaas nogal een gekakel, maar gelukkig heb ik mijn koptelefoon. Ik heb nog geen concrete plannen voor morgen. Ik overweeg naar de dierentuin te gaan (na al die opgezette dieren wil ik wel weer es wat zien bewegen) en ik moet natuurlijk nog langs het Lincoln-memorial (zoals gezegd, dat was voor vandaag te ver lopen).